
Duże firmy i ogólnokrajowe korporacje prowadzą działania marketingowe na zupełnie inną skalę, aniżeli mniejsze lub średnie przedsiębiorstwa. Poza samą skalą, często różnica polega także na charakterze działań. Emisja gadżetów reklamowych należy do narzędzi o charakterze masowym. Z jednej strony jest to forma reklamy z całą pewnością tańsza, aniżeli reklamy w środkach masowego przekazu, pomimo tego średnie i małe przedsiębiorstwa nie prowadzą tego rodzaju działań, ponieważ zasięg ich funkcjonowania nie obejmuje wystarczająco dużego obszaru.
Wpływ gadżetów reklamowych na marketing dużych przedsiębiorstw najlepiej zobrazować na podstawie konkretnego przykładu. Breloczki reklamowe mogą być idealną egzemplifikacją ze względu na fakt powszechności ich stosowania. Jak wiadomo, praktycznie każdy używa breloków na klucze niemal codziennie, dlatego można je zaliczyć do przedmiotów codziennego użytku. Jest to pierwszy punkt czyniący z nich idealne narzędzie w rękach reklamodawców.
Breloczki reklamowe można wyprodukować w bardzo różnych kształtach, ozdobione najróżniejszymi dodatkami, nietypowymi funkcjami, itp. Wpływa to znacząco na ich efektowność, a co za tym idzie, skuteczność, z jaką przyciągają uwagę potencjalnych klientów danej firmy.
Jak wspomniano, emisja gadżetów reklamowych jest tańsza niż reklama w środkach masowego przekazu. Z tego powodu wiele przedsiębiorstw o zasięgu ogólnokrajowym lub nawet międzynarodowym decyduje się na tego rodzaju wsparcie w podejmowanych kampaniach reklamowych. Rzecz jasna gadżety, w tym Breloczki reklamowe, nie są ich głównym elementem, a jedynie jednym z wielu komponentów, składających się w spójną całość.
Istota ubogacania kampanii reklamowych o gadżety, w tym omawiane breloczki na klucze, polega na zainteresowaniu potencjalnych klientów przedmiotem, który może być przydatny w życiu codziennym. Jest to zatem pośrednia reklama. Jeśli równolegle prowadzone są działania o charakterze bezpośredniej reklamy – skutek powinien być bardzo pozytywny.